SKADEPROSESS
Har du vært uheldig og fått en skade på bilen? Ikke fortvil vi har gjort det enkelt for deg. Følg skadeprosessen steg for steg.
![Meld Meld](https://sandegruppen.no/wp-content/uploads/2021/11/Meld-100x100.png)
1. Meld skaden til forsikringselskap
a) Ring ditt forsikringselskap for å registrere skaden. NB! Husk å notere skadenummeret.
b) Skriv skademelding og send den til ditt forsikringselskap.
![Registrer Registrer](https://sandegruppen.no/wp-content/uploads/2021/11/Registrer-100x100.png)
2. Registrer din skade hos SandeGruppen
Dette kan gjøres på to forskjellige måter:
a) Registrer skaden her (krever ikke verkstedbesøk).
b) Besøk et av våre skadesentre for en forhåndsbefaring. Dette krever ikke timeavtale (drop inn). Taksering utføres ukedager mellom kl. 08.00 – 15.00
![Time Time](https://sandegruppen.no/wp-content/uploads/2021/11/Time-100x100.png)
3. Time for reparasjon
a) Skadesenteret kontakter deg for timebestilling og bestiller deler.
(Normal leveringstid på deler er 5-15 virkedager)
b) Vi avklarer behovet for leiebil og bestiller denne. Leiebilen henter du hos oss.
Husk førerkort og bankkort (for bompasseringer etc.)
![Taksering Taksering](https://sandegruppen.no/wp-content/uploads/2021/11/Taksering-100x100.png)
4. Taksering og reparasjon av skaden
a) Bilen demonteres og vi rapporterer til ditt forsikringsselskap.
b) Verkstedet kontakter deg på telefon for å estimere reperasjonstid og avklarer skadeomfanget.
![Hente Hente](https://sandegruppen.no/wp-content/uploads/2021/11/Hente-100x100.png)
5. Hente bilen
a) Skadesenteret kontakter deg på telefon eller SMS og informerer om eventuell egenandel eller faktura som skal betales når bilen hentes.